مقالات

آنچه در مورد تلویزیون های شهری باید بدانید

تلویزیون شهری بانک شهر

تعریف تلویزیون شهری

تلویزیون شهری ، به نمایشگر هایی که برای محیط های بیرونی نصب و اجرا میشوند گفته میشود. این نوع نمایشگرها ضدآب هستند و در مقابل گرما و سرما و گردو غبار مقاومت بالایی دارند. و از آنجا که در معرض نور آفتاب قراردارند میبایست دارای شدت نور بالا باشند تا در روزها نیز تصویر واضحی ارائه دهند.

تلویزیون شهری بانک شهر

باکس ( محفظه نمایشگر ) :

در تلویزیون های شهری و تابلو روان، باکس یا فریم یا قاب نمایشگر از اهمیت ویـژه ای برخوردار است.

برای عمر بیشتر نمایشگر میبایست باکس آن کاملا ضد آب، ضد زنگ و دارای تهویه مناسب برای خروج هوای داخل نمایشگر باشد.

قاب یا باکس تلویزیون شهری

شدت نور (cd/m2) :

به شدت نور نمایشگر در مترمربع گویند که برای نمایشگرهای بیرونی ( Outdoor) از 4000cd تا 8000cd و برای نمایشگـرهای داخلی (Indoor)  از 1000cd تا 1800cd متفاوت می باشد.

شدت نور تلویزیون شهری

برد کنترولر نمایشگر :

نمایشگرها برای نمایش فیلم و تصویر به بردی نیاز دارند که مانند کارت گرافیکی یک کامپیوتر عمل میکنند. این بردها در انواع آفلاین (Offline ) و آنلاین ( Online ) میباشند. بردهای آفلاین (Offline ) دارای حافظه داخلی میباشند ( حدودا 4 تا 8 گیگا بایت ). بردهای آنلاین حافظه داخلی ندارند و همیشه به کامپیوتر یا یک گیرنده وابسته هستند. معمولا برای نمایشگرهای بزرگ ( بزرگتر از 4 متر مربع )از برد آنلاین استفاده میشود زیرا نمایشگر های بزرگ به واسطه ی وسعت تصویر نیاز به حافظه زیادی دارند که بردهای کنترلر آفلاین دارای محدودیت حافظه و پردازنده میباشند. ضمن اینکه در بردهای آنلاین امکان نمایش زنده تصاویر دریافتی از دوربین ها یا تلویزیون یا سایر ورودی ها وجود دارد در شرایطی که در بردهای آفلاین این امکان وجود ندارد.برای سوئیچ کردن بین ورودی های مختلف به تلویزیون های آنلاین از دستگاهی به نام ویدئوپروسسور استفاده میشود.

قیمت :

نمایشگرها با توجه به تراکم پیکسلی ، شدت نور و سایر امکانات ، دارای طیف قیمت مختلفی میباشند. قیمت تقریبی برای هر متر مربع از 20 تا 50 میلیون تومان متفاوت است.

مقالات سایت های دیگر

پست های مرتبط