مقالات

تفاوت برد آنلاین ( synchronous ) با برد آفلاین ( asynchronous )

برد آنلاین تلویزیون شهری

تفاوت برد آنلاین با برد آفلاین تلویزیون های شهری

برد های کنترولر تلویزیون شهری از نظر نحوه نمایش زمانی به دو مدل برد های آفلاین یا غیرهمزمان ( asynchronous ) و برد های آنلاین یا همزمان ( synchronous ) تقسیم میشوند. در این مقاله میخواهیم تفاوت برد آنلاین و آفلاین در تلویزیون های شهری را بررسی کنیم.

برد کنترولر آنلاین ( synchronous )

همانطور که از اسم این دو مدل برد کنترولر مشخص است ، در برد های آنلاین، تصویر مبدا به صورت همزمان در تلویزیون به نمایش در می آید. مانند تصویر روبرو. همانطور که در تصویر میبینید ، هر تصویری که در مبدا نمایش داده شود در تلویزیون هم دیده خواهد شد. در این عکس ، لپتاپ نقش مبدا یا فرستنده تصویر را دارد. ممکن است فرستنده یک گیرنده دیجیتال یا یک دوربین باشد.

در واقع یک تلویزیون که دارای برد آنلاین باشد ، دقیقا مانند یک مانیتور عمل میکند.

مزایا و معایب

از مزایای این مدل برد ها میتوان به اتصال به دوربین های تصویربرداری و گیرنده دیجیتال برای نمایش رویداد های زنده بر روی نمایشگر اشاره کرد.
نیاز به اتصال دائم به یک فرستنده تصویری و امکان قطع شدن کابل شبکه متصل به تلویزیون را میتوان نقطه ضعف این مدل از بردها دانست.

برد کنترولر های آنلاین موجود در بازار

از بردهای کنترولر آنلاین موجود در بازار میتوان به برند های لینسن ( linsn ) برد نوا استار ( nova Star ) و برد های هویدو ( huidu ) اشاره کرد.

برد آفلاین ( asynchronous )

نمایشگرهایی که دارای برد آفلاین یا غیرهمزمان میباشند، تصاویر را از فرستنده میگیرند و در حافظه داخلی خود ذخیره کرده و به صورت پلی بک نمایش میدهند. این بردها نیازی به داشتن یک فرستنده دائمی تصویر ندارند. برای تلویزیون هایی که نیاز به ارتباط زنده با فرستنده تصویر ( مانند کامپیوتر یا دوربین یا گیرنده دیجیتال ) ندارند بهتر است از این مدل برد کنترولر استفاده شود.

مزایا و معایب

عدم امکان ارتباط تصویری زنده با فرستنده های تصویر ( مانند کامپیوتر، دوربین، گیرنده دیجیتال ) را میتوان ضعف این مدل از بردها دانست. از طرفی عدم نیاز به وجود یک فرستنده دائمی و نمایش تصویر به صورت مستقل بدون نگرانی از قطع ارتباط شبکه ای از مزیت های بردهای آفلاین میباشد.

برد کنترولر های آنلاین موجود در بازار

برد کنترولرهایی مانند C10 C15 C16 C35 C36 D10 D15 D16 D36 و … از جمله بردهای تصویری آفلاین موجود در بازار میباشند.

.

تلویزیون آفلاین

پست های مرتبط